Stateam sa ma gandesc la o varianta ca si tara asta sa aiba autostrazi. Ideea care mi-a venit e urmatoarea:
Sa se faca o analiza a celor mai utilizate drumuri din tara pentru a se vedea exact unde este nevoie de o alternativa. Apoi sa se faca demersurile necesare (exproprieri, legislatie, acte, etc) astfel ca intreg culoarul necesar constructiei sa fie disponibil. Urmatoarea faza ar fi concesionarea terenului pentru o perioada de timp firmei care doreste sa execute si apoi sa administreze si sa intretina lucrarea.
De ce ar construi o firma autostrazi la noi in tara? Profitul ar putea fi un motiv. Care profit? Pe care il vor scoate dupa ce va fi data in folosinta. Costurile de realizare ar putea fi amortizate din taxa de tranzit, din restaurantele si benzinariile construite in parcarile autostrazii, panourile publicitare amplasate de-a lungul ei si de ce nu, legislatia si politia rutiera sa le ofere posibilitatea de a amplasa radare mobile in diferite puncte ale acesteia.
Da, stiu, cand m-am trezit era dimineata, dar am visat frumos. Putin naiv, dar frumos...
Posted by
11 comentarii:
Îţi recomand să emigrezi într-o ţară unde ideile bune sunt apreciate.. :D
Metoda nu e noua, e veche si folosita pe larg in alte parti, acolo unde comisionul (daca exista) are valori... "decente" (si e unul, nu o suta venind unul dupa altul), si legislatia nu se modifica mai des decat (Biiip!), negonind astfel investitorii.
Obiectie: "...posibilitatea de a amplasa radare mobile..."
MOBILE??? Fixe!
VictorCh:
mobile tocmai pentru a nu se stii unde il poti intalni. ca la alea fixe, pun nitel frana, treci de el si apoi o iei iar la goana
Naiv rau! Traim in romania .. o sosea de centura sa face in 4 - 5 ani, dar un drum european ... hoho ho!
mey Denis tu vb de lucruri sfinte!
N-am reusit sa ajung pana la varsta asta si TOTUSI sa-mi ramana necunoscut principiul radarelor mobile :) , stiu care le este rostul si menirea.
DAR (in acceptiunea mea) utilizarea lor ar trebui sa fie limitata STRICT la vehicolele politiei (in principiu doar la cele ale politiei rutiere, dar fie eventual si cele ale politiei comunitare, eventual si cele ale politiei rurale si/sau - daca vor fi infiintate - si ale politiei autostrazilor, eventual ale unor organisme de tipul sheriffilor sau marshall-ilor din SUA, dar in orice caz ale unor organisme de tip politienesc, in NICI un caz ale unei firme "civile" private oarecare, al carei rost in societate NU este cel de asigurare a aplicarii legii ("law enforcement").
ACESTEIA cred ca ar trebui cel mult sa-i fie ingaduit sa monitorizeze puncte fixe costatate a fi deosebit de periculoase dpdv al accidentelor produse din pricina nerespectarii vitezei limita in respectivul punct, precum si sa amendeze ADMINISTRATIV conducatorii auto care nu respecta acea limita de viteza (amenda care sa NU apara in cazierul rutier al conducatorului auto, acolo aparand doar amenzile aplicate de organele abilitate prin lege, nu si cele aplicate de catre firme private "indreptatite" doar prin contracte/conventii civile).
Ionut:
crezi ca firma respectiva va pierde timp pe banii ei?
VictorCh: cred ca m-am grabit si nu am detaliat ideea de radar mobil: un radar care poate fi amplasat in locatii diferite, astfel incat sa nu stii niciodata unde este. si de ce sa nu se respecte viteza de 130km/h indiferent de periculozitatea zonei respective. ori nu cred ca cineva se complica sa faca autostrada cu portiuni de drum in curbe periculoase, astfel incat sa fie necesar limitarea vitezei. si de ce sa nu se faca o exceptie la regimul radarelor pentru a avea si noi autostrazi sa faci un drum ex: oradea-bucuresti 600km in 4 ore si ceva in loc de... sa zicem 10?
cat despre aceea amenda, da ea sa fie platita ca o abatere, fara sa i se aplice acele puncte pe care politia le imparte acum.
realbadpisy:
vorbesc si de lucruri pacatoase, daca stiu ca asa se face ceva
machiaveliq:
au ei acolo oamenii lor cu idei bune, de asta ei sunt mai evoluati si civilizati decat noi
Sunt de aceeasi parere cu machiaveliq
IAR te pripesti!
Repet - sunt familiarizat cu ideea de radar mobil, cu semnificatia si importanta si rolul sau, si nu sunt IN NICI UN CAZ de acord ca acea companie PRIVATA (specializata IN ALTA ACTIVITATE decat controlul traficului) sa verifice pe toata autostrada respectarea conditiilor (inclusiv vitezei) LEGALE de trafic - eu nu ma gandisem la radar fix decat pt verificarea respectarii locale (zonale) a unei ALTE limite de viteza decat cea limita legala generala, in anumite conditii speciale.
Pe de alta parte, nu la viraje in ac-de-par pe autostrada ma gandisem, dar mai pot exista si alte motive pt limitarea SI MAI restrictionata a vitezei de deplasare decat limitarea generala - spre ex lucrari de arta inginereasca (poduri, tunele, viaducte, versanti taluzati, pante mai accentuate decat valorile uzuale, etc), sau locuri unde autostrada iese dintre versanti, sau dintre paduri (in special catre poduri), si apare brusc, pe neasteptate, pericolul unor fenomene meteo mai accentuate: rafale de vant, polei, troiene - sau eventual caderi de bolovani, avalanse de zapada...
Si cu exceptia de la regimul radarelor nu sunt de acord pt ca nu simt catusi de putin dorinta sa sofez tot timpul stresat de riscul depasirii cu 2-3 km/h al vitezei limita (firma privata nu e obligata sa respecte principiul tolerantei celor 10 km/h in plus), plus ca se deschide calea abuzurilor si exceselor de zel (CE parere ai avea de o autostrada privata cu radare FIXE, nu mobile, din doi in doi km, pe ambele sensuri de deplasare? Traim la Romanica - CUM mai faci in aceste conditii o depasire cand ghiolbanul care "nu se da" de pe banda centrala circula cu 110 - 120 km/h?)
P.S. Viteza maxima de 130 km/h M-AR MIRA sa poata conduce la viteza MEDIE de deplasare mai mare decat 120 km/h (mai decraba sub 110 km/h), deci 600 km s-ar parcurge in peste 5 ore, nu peste 4 (calatorind fara pauza de dezmortire, de sete, de foame, de oboseala, de alimentare sau de "pana de tufis") - in principiu cred ca te poti astepta la cam 6 ore chiar daca pe alocuri NU respecti chiar exact limita de viteza si chiar daca nu apar impedimente de nici un fel.
VictorCh:
e foarte buna observatia cu lucrarile de arta inginereasca. ideea este ca daca eu simt un eventual pericol, poate fi viteza limitata la infinit, cu mai mult decat eu consider ca pot stapani masina nu merg.
din nou ai punctat bine ideea de radare din 2 in 2 km. cred ca ar fi o solutie. cat despre aia +10 acceptati, sa li se aprobe 5 si e ok.
eu ma gandeam cum s-ar putea ademeni niste firme care sa ne faca si noua autostrazi, pentru ca daca stam la mana unui Berceanu, nu vom avea niciodata.
eu am venit continuu din constanta pana in sibiu. se poate. drumul cluj-galati il fac cu o singura oprire. sunt rezistent la condus la drum lung. sunt putine cazurile in care se gasesc doi idioti care sa mearga cu 110 sau 120 paralel pe cele doua beni, deci ai posibilitatea sa-i depasesti si sa-ti vezi in continuare de 130 ai tai.
problema este alta: daca noi poate am gasit niste solutii sau variante pentru a beneficia de asa ceva, altii de ce nu o fac? doar ca pt asta nu cred ca ne-ar ajunge un server de blogspot sa insiram variante
Trimiteți un comentariu
Acum e randul tau: